Завладя ли пазара на спортни видеокамери GoPro

Завладя ли пазара на спортни видеокамери GoPro

GoPro е запазена търговска марка и е създадена през 2002 година в Калифорния. Компанията е популярна по света с производството на спортни видеокамери и аксесоари за тях. По данни на анализаторите състоянието на компанията всяка година се увеличава с  до 100%. Историята на основателя на компанията Ник Удман е много интересна и прилича на приказка. Успехът му се гради  върху  основата на неговата самоувереност и далновидност.

Спортните видеокамери GoPro са предпочитани от професионални спортисти и любители. Любопитно е, че с камери на марката се изследват и навиците на различни видове животни.

Успешното развитие на марката доведе до сливането с френската компания Kolor

GoPro-HERO4-Session-екшън-камера-спортна-видео

за софтуер на виртуална реалност и 360О видео през 2015 година.

След успешните GoPro HERO, GoPro HERO 2, GoPro HERO 3, GoPro HERO 4 и различните им версии, стартира и продажбата на GoPro HERO4 Session през 2015година. Размерите  на последния модел са 42мм/59мм/29мм, а теглото – 74 грама. Камерата е снабдена с два микрофона.

Хит на техническия пазар и до днес остават GoPro HERO 4 Black и GoPro HERO 4 Silver.

В зависимост от модела, цените на спортните камери на марката GoPro, се движат в диапазона 120 – 500 долара. Доказаното качество на моделите през годините и сравнително добрите цени са основата за просперитета на марката GoPro. Идеята на GoPro за производство на собствени безпилотни самолети се очаква да бъде реализирана през тази година (2016).

Доскоро единствена конкуренция на GoPro бяха  смартфоните, като благодарение на своята практичност спортните камери GoPro печелят  тази битка с удобството да снимат клипове от  първо лице при всякакви условия и възможността да се споделят преживяванията. Освен при екстремни спортове, GoPro видеокамерите вече се използват често и в киното и в телевизията.

GoPro-HERO4-Session-екшън-камера-спортна-видео

Успехите на GoPro събудиха и останалите производители на подобни продукти. На пазара се появиха и нови фирми производители. От традиционните производители основни конкурентни  продукти  на GoPro са моделите спортни видеокамери на SONY, а от новите успешни производители – моделите на компанията Xiaomi. Пряк конкурент на GoPro продължава да бъде и компанията SJCAM Limited. В тази конкурентна среда марката GoPro продължава да властва на пазара чрез непрекъснато обновяване и разнообразяване на продукцията си.

Споделете тази публикация!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *